Etiquetes

dijous, 24 de novembre del 2011

COM EM VAIG CONVERTIR EN UN ESTÚPID - Martin Page


Edicions La Campana, 2002
Humor i sàtira, 29
PVP 12,00€, 200 pàgs.
ISBN 84-95616-15-7
4a edició
Novel·la traduïda a 16 llengües.

Com que trobo que el resum i els comentaris de la contraportada d'aquest llibre els puc subscriure absolutament, la reprodueixo a continuació. M'ho he passat molt bé llegint-lo.

"¿És possible, i desitjable, adormir la intel·ligència per integrar-se millor en una societat on els estúpids són feliços?

Antoine, el jove i lúcid protagonista d’aquesta novel·la, cansat de ser desgraciat i de sentir-se sol, decideix cretinitzar-se.

Martin Page narra amb una irresistible eficàcia satírica aquest procés, que comença per estovar-se el cervell amb l’alcohol. Fracàs: a la primera cervesa, Antoine cau en un coma etílic. Ni un curset d’aspirants al suïcidi, ni la immobilització davant el televisor menjant hamburgueses resolen el problema.

Antoine troba feina en una financera, pensant que fent-se ric potser s’estupiditzarà, i gràcies a cometre un error informàtic és considerat un geni de les inversions. Es compra un loft, un porsche vermell. Però... No és pas estúpid qui vol.

«Un escriptor que domina tan a fons el seu estil com tots els matisos de l’humor. Un éxit» (Le Monde).

«Esplèndida sàtira de la societat contemporània» (Le Nouvel Observateur).

«Estic desolat. Aquesta novel·la no l’he escrita jo» (Frédéric Beigbeder, autor del best-seller 13,99 euros).

«Novel·la magníficament intel·ligent, intencionada i brillant» (La Libre Belgique).

«Original i diabòlicament seductora» (Le Soir).

1 comentari:

  1. Carai, si que sembla original aquest llibre! Només els teus comentaris ja son ben sucosos. Si em cau a les mans no deixaré de llegir-lo. Gràcies.

    ResponElimina